Algemene informatie busreizen

Alle prijzen zijn gebaseerd op 2-persoonskamers bezet met minimaal 2 volbetalenden. De kortingen worden gegeven bij bijplaatsing van extra bed(den) op de kamers. Verzekeringen, First Class toeslag, €2,50 Calamiteitenfonds en €10 administratiekosten per reservering en uitgaven van persoonlijke aard zijn niet bij de prijs inbegrepen. 13-daagse busreizen zijn mogelijk met vertrek op vrijdag en 14-daagse busreizen met vertrek op maandag. 

De pendelreis

Het vertrek is altijd in de ochtend. Het is zeer belangrijk dat u zich houdt aan de opstapplaats en -tijd zoals vermeld op uw ticket. Alle bussen komen naar Maarheeze behalve de Limburg route, ongeacht of u moet overstappen of niet. In elke bus is catering aanwezig van Van Gestel Catering BV. Zij zorgen ervoor dat op alle bussen een host(ess) aanwezig is die u tijdens de heen- en terugreis van allerhande service voorziet. U heeft tijdens de busreis keuze uit een ruim assortiment warme en koude dranken tegen zeer scherpe prijzen en uiteraard heerlijk gekoeld.

Klik hier om de barkaart van de Royal Class bus te bekijken
Klik hier om de barkaart van de First Class bus te bekijken

Bij iedere stop staat de host(ess) bij de deur om u te helpen bij het uitstappen en tijdens de pauze zal hij/zij de stoelen weer voorzien van nieuwe afvalzakjes. Voor vragen en/of problemen kunt u zich altijd wenden tot de host(ess). Het team op de bus doet er alles aan om u een zo aangenaam mogelijke reis te bezorgen. Er wordt regelmatig gestopt bij wegrestaurants voor een sanitaire stop of een maaltijd (exclusief). Gedurende de avond wordt er een film vertoond. Laat op de avond volgt nog een korte stop, waarna de nacht wordt ingegaan. De stoelen mogen na de nachtstop in de slaapstand gezet worden. De aankomst op de plaats van bestemming is telkens in de loop van de volgende dag, afhankelijk van uw bestemming ’s ochtends of ’s middags. De vertrektijd vanuit uw vakantiebestemming naar Nederland ontvangt u ter plaatse.

Royal Class 

Royal Class zit standaard bij de prijs inbegrepen. Al onze bussen zijn standaard uitgerust met airco, dubbel glas, dvd, luchtvering en een dubbel remsysteem. Verder is er een koelkast en een toilet voor noodgevallen aanwezig. Boven elke stoel bevindt zich een leeslampje en een blower. De Royal Class dubbeldeks beschikken op het bovendek over 50 stoelen en op het benedendek over 16 stoelen. U reist op een zeer comfortabele stoel, met een stoelafstand van minimaal 94 cm (ANVR-norm). De rugleuning van de stoel kan in een slaapstand gezet worden. De beenruimte tussen de stoelen is veel meer dan in een stadsbus of tourbus en aanzienlijk ruimer dan in een vliegtuig.

First Class 

Voor de First Class betaalt u een toeslag van €40,- p.p. Inmiddels hebben wij al een redelijk grote vloot aan First Class bussen die naar diverse bestemmingen in Spanje en naar Kroatië rijden. De stoelen van de First Class bussen worden steeds verder aangepast en ontwikkeld op ergonomisch gebied. De stoelen zijn breder en comfortabeler, waardoor er geen 4 stoelen op een rij staan (behalve op de achterste rij), maar slechts 3. U zit dus naast elkaar of achter elkaar. Mocht, door omstandigheden, een First Class bus uitvallen, dan wordt u verder gebracht in een Royal Class bus of andere vervangende bus. Het verschil in toeslag krijgt u voor die betreffende heen en/ of terugreis terugbetaald.

Voor 2018 geldt dat alle bestemmingen mogelijk zijn per First Class bus. 

Entertainmentsysteem

Sinds 2016 beschikken al onze First Class bussen over een entertainmentsysteem en vanaf 2018 geniet u ook in de Royal Class bus van deze luxe extra. Met ons entertainmentsysteem kunt u vanaf uw eigen apparaat (telefoon, tablet of laptop) onbeperkt en gratis films kijken, muziek luisteren, series kijken, bestemmingsinformatie raadplegen en de route naar uw vakantiebestemming live volgen. Om ervoor te zorgen dat de reis voor iedereen zo aangenaam mogelijk verloopt, verzoeken wij u vriendelijk om uw oortjes/koptelefoon op te zetten wanneer u gebruik maakt van het entertainmentsysteem. De gebruiksaanwijzing vindt u hier  terug. 

Essenties

Bestemming Benidorm/Altea/Albir: 
U kunt een vaste stoelplaats reserveren. Op het moment van reserveren kunnen wij u direct vertellen of de door u gewenste stoelen nog beschikbaar zijn en deze kunt u dan tegen een betaling van €15,- per stoel per enkele reis vastleggen. Als u via internet boekt kunt u de essenties op het vrije veld aangeven. Bij beschikbaarheid zullen wij deze dan toevoegen aan uw reservering en de kosten aan u doorbelasten.

Overige bestemmingen:
U kunt aangeven of u stoelen op het boven- of onderdek wilt reserveren. U kunt dus geen vaste stoelplaats reserveren maar alleen een plaats op het boven- of onderdek. De prijs hiervoor is €10,- per persoon per enkele reis. Ook hiervoor geldt uiteraard een maximaal aantal beschikbare stoelen, dus wij raden u aan om niet te lang te wachten met reserveren indien u hiervan gebruik wilt maken.

Avondvertrek busreis

Ook dit jaar zullen wij tijdens de meivakantie en herfstvakantie weer een laat vertrek organiseren. Ideaal voor de reizigers waarvan de kinderen 's ochtends nog naar school moeten of als u zelf nog moet werken. Het tweede voordeel is dat u bij aankomst in Spanje nagenoeg direct op uw kamer kunt.

De reis vertrekt 7 uur later dan u normaal van ons gewend bent. De aankomst in Spanje zal ongeveer zijn tussen 12.00 en 14.00 uur. Op de dag van de terugreis vertrekt de bus weer op het normale tijdstip, aldus tussen 18.00 en 20.00 uur. De aankomst in Maarheeze is dan ook weer tussen 13.00 en 15.00 uur.

Graag willen wij u ook op de mogelijkheid wijzen om uw auto, voor het bedrag van €3,- per dag, te parkeren bij ons kantoor/transferium in Maarheeze. Een parkeerplaats kunt u tijdens uw boeking reserveren.

Avondvertrek data: 20/04/18 - 12/10/18 - 19/10/18
Deze mogelijkheid geldt voor de plaatsen: Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Calella en Salou

Opstapplaatsen pendelreizen

Er is per boeking maar één opstap- en uitstapplaats mogelijk. Bij het opgeven van verschillende opstapplaatsen kunnen wij nooit garanderen dat u in dezelfde bus komt. De opstapplaatsen Nederweert en Maastricht worden altijd na de wissel aangedaan. Op onze servicelijnen kan het zijn dat u per Comfort Class bus wordt vervoerd. Mochten wij door omstandigheden niet bij machte zijn de door u gekozen op- of uitstapplaats aan te houden, of om economische redenen besluiten de door u gekozen op- of uistapplaats te wijzigen, dan zullen wij u de reiskosten op basis van openbaar vervoer 2e klasse vergoeden van de door u gekozen opstapplaats naar de door ons aangegeven opstapplaats. Indien er echter door bijv. evenementen in opdracht van de gemeente uitgeweken moet worden naar een andere locatie geldt het recht op vergoeding niet.

Voor de opstapplaatsen Roermond, Sittard en Maastricht geldt dat deze alleen mogelijk zijn bij een reis naar Spanje.

Busroute

Onze routes naar de diverse bestemmingen worden met uiterste zorgvuldigheid samengesteld, echter is het mogelijk dat door de bezettingsgraad de routes, bijvoorbeeld in het voor- en naseizoen,  gecombineerd worden. Dit kan mogelijk resulteren in wat langere routes en reistijd daar er meerdere bestemmingen opgenomen zijn. Mocht zich deze situatie voordoen in Kroatië, dan wordt er mogelijk met separate transfers gewerkt. Uiteraard proberen wij het combineren van meerdere bestemmingen zoveel mogelijk te voorkomen.

Extra stoel

Bij beschikbaarheid is het altijd mogelijk om een extra stoel bij te boeken. Dit kan u veel comfort geven indien u met een oneven aantal personen reist en de derde persoon liever niet naast een ‘onbekende’ reiziger wil zitten of wanneer het in verband met uw postuur comfortabeler is om twee stoelen tot uw beschikking te hebben. De kosten van een extra stoel zijn gelijk aan een de kosten voor een busretour. Wij willen u tevens attent maken op onze First Class stoelen, welke breder zijn dan de Royal Class stoelen.

Bagage busvakanties

Per persoon mag u maximaal meenemen: 1 koffer (80x70x30cm) van maximaal 20 kg + 1 tas handbagage, welke onder uw stoel moet passen. Wanneer uw handbagage niet onder uw stoel past, zal de chauffeur om veiligheidsredenen de handbagage in het laadruim plaatsen. Een koelbox kunt u dus niet meenemen in de bus. De volgende hulmiddelen zijn op aanvraag mogelijk: inklapbare rolstoel, rollator, (kinder)buggy. Dit moet echter vermeld worden bij uw reservering en staat op uw boekingsbevestiging. Zaken die wij absoluut moeten weigeren zijn: huisdieren, scootmobiels, fietsen en te grote, zware koffers. Ondanks dat de chauffeurs zo zorgvuldig mogelijk omgaan met de bagage, kan het voorkomen dat er schade ontstaat aan de bagage. Daarom raden we u aan om geen kostbaarheden, zoals laptops e.d. in uw koffer te plaatsen. Opgelopen schade aan bagage kunt u nooit bij ons declareren. Hiervoor adviseren wij u een reisverzekering af te sluiten.

Stoelindeling

Behoudens de servicelijnen krijgen alle passagiers tijdens de (pendel)reis een vaste stoelplaats toegewezen. e bemanning van de bus is niet bevoegd om stoelplaatsen te wijzigen en moet de gemaakte indeling handhaven. Het heeft dan ook geen zin om hierover in discussie te gaan of een klacht in te dienen bij onze organisatie. Deze worden nimmer in behandeling genomen. Wanneer u met vrienden, familie of kennissen samen wilt reizen kunt u dit als preferentie opgeven. Wij kunnen deze preferentie echter alleen garanderen indien u op dezelfde boekingsbevestiging staat. In een enkel geval kan het voorkomen dat u met een Royal Class reservering een upgrade krijgt naar een First Class bus, waarbij de mogelijkheid bestaat dat u achter elkaar zit in plaats van naast elkaar zoals in de Royal Class bus.

Preferenties

Indien u geen essentie wilt boeken kunt u ook nog steeds een voorkeur voor een bepaalde stoelplaats doorgeven. De indeling van de bus wordt eerst aan de hand van geboekte essenties gedaan en daarna delen wij de overige stoelplaatsen in op basis van opgegeven preferenties. Mochten er in één bus meerdere preferenties opgegeven zijn voor dezelfde stoelplaatsen dan worden deze toegewezen aan degene die het eerste geboekt heeft, tenzij dit, om organisatorische redenen, bijv. een oneven aantal passagiers, niet mogelijk is.

Parkeren - Transferium

In Maarheeze bevindt zich ook ons Transferium met een selfservice restaurant en een afgesloten terrein voor het lang parkeren van uw auto. Bij alle busreizen wordt het Transferium aangedaan voor een wissel of een tussenstop. Op ons parkeerterrein kunt u voordelig lang parkeren. Voor slechts €3,- per dag kunt u een parkeerplaats boeken. Wij adviseren u om dit meteen bij reservering te doen, aangezien het aantal plaatsen beperkt is. Bij aankomst kunt u uw bagage uitladen bij het kort-parkeren terrein en bij de infobalie een parkeermunt ophalen voor toegang tot het terrein voor lang parkeren. Bij het verlaten van het terrein heeft u geen parkeermunt nodig. U kunt de auto ophalen tijdens de openingstijden van ons kantoor en op alle vertrek- en aankomstdagen.

Opvragen van uw busnummer

Voor uw eigen gemak kunt u daags voor vertrek (na 16.00 uur) uw busnummer hier  opzoeken op onze website. Indien u niet over internet beschikt, kunt u uw busnummer telefonisch opvragen tijdens onze kantooruren. Gelieve hiervoor uw factuurnummer bij de hand te houden.

Uitstapplaatsen hotels en appartementen

De bus zal u altijd zo dicht mogelijk bij uw accommodatie afzetten. Het is helaas niet altijd mogelijk om u recht voor de deur af te zetten, in verband met bijv. smalle straatjes of éénrichtingsverkeer. Het kan dus voorkomen dat u een stukje moet lopen om bij uw accommodatie te komen. Bij de beschrijving van de accommodaties hebben we vermeld waar de bus niet voor het hotel kan stoppen. De (verkeers)situatie kan echter gedurende een seizoen wijzigen, waardoor de informatie niet helemaal up-to-date kan zijn.

Vertragingen

Vertragingen door verkeersdrukte, stakingen, opstoppingen, weersinvloeden, maar ook technische mankementen aan de bus zijn voor ons overmacht situaties. Het is mogelijk dat een gedeelte van de reis hierdoor niet kan worden uitgevoerd met bijv. een Royal Class touringcar. Het verschil in toeslag krijgt u in dat geval voor de betreffende heen- of terugreis terugbetaald. U boekt onder het beding dat u ons nooit voor verdergaande gevolgen aansprakelijk stelt. Indien de oorzaak aan een technisch mankement te wijten is en daardoor de vertraging langer dan 6 uur duurt, wordt u een maaltijd vergoed tot maximaal €12,50 per persoon. Vertraging wordt pas als zodanig beschouwd na de officiële aankomsttijden, welke als volgt zijn: Costa Brava en Kroatië 12.00 uur, Salou en omgeving 13.30 uur, Peñiscola en Benidorm 15.00 uur. Wanneer de verkeersdrukte beperkt is, bent u in de praktijk uiteraard vroeger op uw bestemming. Indien u meer dan 8 uur later op uw vakantiebestemming arriveert, vergoeden de meeste annuleringsverzekeringen één vakantiedag. Voor de retourreis gaan de uren tellen indien u na 14.00 uur de grens met Nederland passeert.

 

Terug

Solmar maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technologieën. Solmar gebruikt functionele en analytische cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden. Bovendien plaatsen derde partijen advertentiecookies, zodat er relevante en gepersonaliseerde advertenties aan u worden getoond buiten Solmar. Uw internetgedrag buiten Solmar kan ook door deze derde partijen gevolgd worden door middel van tracking cookies. Daarmee kunnen deze derde partijen ook een (interesse)profiel creëren, wat ze voor ons en voor hun eigen advertentiedoeleinden kunnen gebruiken. Door hiernaast op akkoord te klikken geeft u toestemming voor het gebruik van Solmar analytische, advertentie en tracking cookies, inclusief de cookies van derde partijen. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid

Akkoord