Solmar verzekeringen

Goed verzekerd op reis, een verstandige keuze

Solmar Tours adviseert u altijd goed verzeker dop reis te gaan. Opgelopen schade door bijvoorbeelf verlies of diefstal van bagage, ziekte of ongeval kunt u namelijk niet bij ons declareren. Hiervoor kunt u zich verzekeren bij Allianz Global Assistance, met of zonder eigen risico. De keuze is aan u. Eén van de belangrijkste diensten vinden wij de alarmcentrale die 24/7 voor u bereikbaar is. Want ver van huis wilt u vooral goed en snel geholpen worden bij ziekte of in geval van nood. Als u iets overkomt helpt Allianz Global Assistance. 

 

Kortlopende Reisverzekering

De Kortlopende Reisverzekering van Allianz Global Assistance is zeer geschikt wanneer u minder dan 15 dagen per jaar op vakantie gaat. De verzekering is uiterst compleet en bestaat uit de volgende onderdelen: SOS-kosten, reisongevallen, reisbagage en medische kosten.

 

Doorlopende Reis- en Annuleringsverzekering

De Doorlopende Reis- en/of Annuleringsverzekering is ideaal als u regelmatig op reis gaat. Want met deze reisverzekering, verzekert u alleen wat voor u echt belangrijk is. Met drie varianten: Budget, Comfort en Premium, heeft u meer keuzevrijheid. Extra voordeel is dat u het hele jaar door goed verzekerd bent. Niet alleen als u op vakantie gaat, maar ook voor een lang weekend weg. Omdat de Doorlopende Reis- en/of Annuleringsverzekering van Allianz Global Assistance een verzekering op maat is, informeren ziju graag over de mogelijkheden.

 

Assistant Services

Veel reizigers vinden hulpverlening een belangrijk aspect binnen de reisverzekering. Daarom heeft Allianz Global Assistance een aantal extra services geïntroduceerd. Deze worden de Assistant Services genoemd. Ze bieden nog meer zekerheid en beschermen kinderen, bagage én u persoonlijk.

  • Kid Assistant, met het speciale polsbandje van Kid Assistant worden kinderen weer snel herenigd met hun ouders.
  • Luggage Assistant, waarmee de vinder met de eigenaar van de verloren bagage in contact wordt gebracht.
  • Life Assistant, waarmee hulpverleners medische gegevens van de dragen kunnen opvragen, mocht deze bij een ongeval niet aanspreekbaar zijn.
  • SMS Assistant, waarbij de reiziger per sms wordt gewaarschuwd voor natuurrampen of terreurdreiging in het gebied waar hij reist.

Afhankelijk van welke variant u van de Doorlopende Reisverzekering afsluit, worden sommige services zelfs gratis aangeboden. En anders kunt u ze tegen een aantrekkelijke prijs extra bij uw doorlopende reisverzekering bestellen.

 

Nog enkele tips

Doe bij verlies of diefstal direct aangifte bij de politie-autoriteiten. Indien dit niet mogelijk is b.v. tijdens de reis, doe dit dan meteen bij aankomst. Verklaringen van de reisleiding worden door de verzekeringsmaatschappij niet geaccepteerd. Ook wanneer u bij thuiskomst constateert dat u iets verloren bent, dient u alsnog direct aangifte te doen bij de politie (volgens de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij). Extra terugreiskosten (wegens ziekte, ongeval, terugroeping, enz) en/of eventueel bijbehorende nietgebruikte vakantiedagen, worden alleen vergoed nadat de S.O.S. centrale, en bij Allianz Global Assistance is dat Allianz Global Assistance, toestemming heeft gegeven cq. heeft bemiddeld voor een andere dan de oorspronkelijk geplande terugreis. Allianz Global Assistance is dag en nacht bereikbaar. Het telefoonnummer, evenals de uitgebreide verzekeringsvoorwaarden, staan vermeld op het informatieblad, welke u bij uw reispapieren ontvangt, indien u bij ons de reisverzekering heeft afgesloten.

Onze reisleiding zal u in voorkomende gevallen met raad en daad terzijde staan, maar is niet bevoegd te handelen zonder goedkeuring van Allianz Global Assistance.