Veel gestelde vragen

  1. Als ik 10 dagen op vakantie ga, hoeveel nachten ben ik dan in het hotel?
  2. Krijg ik automatisch de nieuwe zomergids thuisgestuurd, zodra deze uitkomt?
  3. Wat betekent SGR?
  4. Ligt jullie folder ook bij reisbureaus?
  5. Hebben jullie ook vliegreizen?
  6. Denkt Solmar Tours ook mee met de alleenstaande ouders?
  7. Ben ik als alleenstaande altijd verplicht om een 1-persoons kamer toeslag te betalen bij jullie hotels?
  8. Wat kost een 1-persoonskamer en zijn de faciliteiten gelijk aan de 2-persoonskamers?
  9. Wat betekent het als een kamer ‘op aanvraag’ moet?
  10. Als er staat, kind gratis wat houdt dat dan exact in?
  11. Wij, 3 vrienden, gaan samen op vakantie en verblijven in één kamer. Kunnen wij dan ieder apart een eigen rekening krijgen?
  12. Ik boek via internet, en wil graag samen reizen met mijn kennissen, hoe moet ik dit doen?
  13. Zijn er ook parkeergelegenheden bij de hotels als je met eigen vervoer gaat?
  14. Wat wil het zeggen als er geen korting voor de 4e persoon vermeld staat, maar wel voor 1e en 2e kind?
  15. Vanaf welke leeftijd mag je, zonder toestemming van ouders/voogd, een reis reserveren bij Solmar?
  16. Kan er 1 reservering gemaakt worden met verschillende bestemmingen?
  17. Wanneer ontvangen de klanten de reispapieren?
  18. Moet ik een borg betalen in het hotel of appartement?
  19. Is er altijd drank aanwezig in de minibar op de kamer?
  20. Wat betekent badlakenservice?
  21. Wanneer kan ik 13 dagen en wanneer kan ik 14 dagen gaan?
  22. Mijn preferenties zijn niet gehonoreerd, hoe kan dit?
  23. Als ik voor bijvoorbeeld 3 maanden (langere tijd) naar Spanje ga mag ik dan ook meer bagage meenemen?
  24. Wordt er nog fooi gegeven in de bus en in Spanje?
  25. Waar kan ik de algemene voorwaarden van Solmar Tours terugvinden?
  26. Wat zijn de kosten van bijvoorbeeld het binnenzwembad of een kluisje huren in het hotel?

Als ik 10 dagen op vakantie ga, hoeveel nachten ben ik dan in het hotel?
Antw: Bij een 10-daagse reis is dat 7 nachten, bij een 13-daagse reis is dat 10 nachten enz. Bij een vertrek op een vrijdag is de aankomst in Spanje/Kroatië op zaterdag, u bent dus 1 nacht aan het reizen. U vertrekt weer op zaterdag terug naar Nederland en komt op zondag aan, dus ook weer 1 nacht in de bus. Een 10-daagse reis bestaat dus uit 2 nachten reizen en 7 nachten verblijf in Spanje of Kroatië. In totaal geldt dus 9 nachten = 10 dagen.

Krijg ik automatisch de nieuwe zomergids thuisgestuurd, zodra deze uitkomt?
Antw: Ja. Indien uw adresgegevens bij ons bekend zijn en er is recent (in de laatste 4 jaar) contact geweest, krijgt u de gids automatisch thuis.

terug naar boven

Wat betekent SGR?
Antw: Stichting Garantiefonds Reisgelden. Solmar Tours is aangesloten bij SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregelingen vallen de in ons programma gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.

Ligt jullie folder ook bij reisburo's?
Antwoord: Nee. Wij werken zonder tussenpersonen, waardoor de kosten relatief laag gehouden kunnen worden. Er kan dus ook geen reis uit onze folder bij een reisburo geboekt worden. Bij ons kunt u zowel telefonisch als per e-mail een gratis folder bestellen. U ontvangt deze dan binnen enkele dagen.

Hebben jullie ook vliegreizen?
Antw: Ja sinds kort hebben we ook vliegreizen. Daarnaast kunt u ook alleen een hotel reserveren en zelf de vliegreis boeken. Bekijk onze vliegreizen

Denkt Solmar Tours ook mee met de alleenstaande ouders?
Antw: Jazeker, in onze folder vindt u de hotels die korting geven voor 1 volw.+ 1 of 2 kinderen.

terug naar boven

Ben ik als alleenstaande altijd verplicht om een 1-persoons kamer toeslag te betalen bij jullie hotels?
Antw: Wij hebben een aantal hotels bereid gevonden om geen 1pk toeslag te berekenen in bepaalde periodes. Meer gegevens vindt u in onze folder.

Wat kost een 1-persoonskamer en zijn de faciliteiten gelijk aan de 2-persoonskamers?
Antw: Deze toeslag is per hotel verschillend. U kunt de toeslag opvragen via onze telefonistes. Niet alle accommodaties beschikken over 1-persoonskamers. De faciliteiten van 1-persoonskamers kunnen afwijken van de beschrijving die gegeven wordt bij de hotels. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er geen balkon aanwezig is of in plaats van een bad alleen een douche op de kamer aanwezig is.

Wat betekent het als een kamer ‘op aanvraag’ moet?
Antw: Het kan voorkomen dat wij een hotelkamer moeten aanvragen bij de hotelier. Dit duurt gemiddeld 1 à 2 werkdagen. Indien de hotelier de kamer akkoord geeft is het een definitieve reservering. Voor boekingen op aanvraag geldt dan ook NIET het kosteloos wijzigen of annuleren tot 1 februari.

Als er staat, kind gratis wat houdt dat dan exact in?
Antw: Dat betekent dat uw kind dan gratis in de accommodatie verblijft en dat er alleen voor de busreis betaald moet worden; in het hoogseizoen is dat €125,- en in het laagseizoen €110,- excl. toeslag First Class.

terug naar boven

Wij, 3 vrienden, gaan samen op vakantie en verblijven in één kamer. Kunnen wij dan ieder apart een eigen rekening krijgen?
Antw: Nee, het is uitsluitend mogelijk per kamer één factuur te maken, dit betekent automatisch dat één van de reizigers hoofdpersoon is en dus aansprakelijk voor de gehele reservering.

Ik boek via internet, en wil graag samen reizen met mijn kennissen, hoe moet ik dit doen?
Antw: Indien u samen wilt reizen met vrienden of kennissen die op een andere reservering staan, kunt u dit doorgeven aan één van onze reserveringsmedewerksters. Hiervoor dient u de factuurnummers van beide boekingen door te geven. Samen reizen is alleen mogelijk wanneer u dezelfde opstapplaats in Nederland kiest en dezelfde uitstapplaats in Spanje heeft (dus hetzelfde hotel).

Zijn er ook parkeergelegenheden bij de hotels als je met eigen vervoer gaat?
Antw: Bij een aantal hotels is het mogelijk om (tegen betaling) uw auto te parkeren. Op onze internetsite kunt u bij de uitgebreide informatie van de hotels terugvinden of het hotel van uw keuze deze mogelijkheid biedt. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met een van onze medewerksters. Parkeren geschiedt altijd op eigen risico.

terug naar boven

Wat wil het zeggen als er geen korting voor de 4e persoon vermeld staat, maar wel voor 1e en 2e kind?
Antw: Dan is het in het betreffende hotel niet mogelijk om met 4 volwassenen of met 3 volwassenen en 1 kind op één kamer te verblijven maar wel met 2 volwassen en 2 kinderen.

Vanaf welke leeftijd mag je, zonder toestemming van ouders/voogd, een reis reserveren bij Solmar?
Antw: 16 jaar en ouder.

Kan er 1 reservering gemaakt worden met verschillende bestemmingen?
Antw: Nee, dit worden dan automatisch aparte facturen, met de daarbij behorende extra kosten.

Wanneer ontvangen de klanten de reispapieren?
Antw: Bij onze busreizen ongeveer 10 dagen voor de vertrekdatum en indien u via SolmarHotel uw accommodatie heeft geboekt, ontvangt u uw ticket op het moment dat de betaling bij ons binnen is.

terug naar boven

Moet ik een borg betalen in het hotel of appartement?
Antw: Het kan zijn dat, ook al staat dit niet vermeld bij de beschrijving van de accommodatie, een hotel of appartement besluit om een borg te vragen.

Is er altijd drank aanwezig in de minibars op de kamer?
Antw: Nee, in sommige hotels kan er een minibar gehuurd worden, deze is dan leeg zodat u uw eigen drank erin kan leggen. Ook zijn er hotels die een drankenpakket aanbieden. Indien u deze koopt wordt de minibar tot uw beschikking gesteld.

Wat betekent badlakenservice?
Antw: Het hotel stelt dan badlakens ter beschikking om mee te nemen naar het zwembad. Dit kan zowel tegen betaling als gratis zijn. Dit is per hotel verschillend. Het is dus niet de bedoeling dat u deze badlakens meeneemt naar het strand.

Wanneer kan ik 13 dagen en wanneer kan ik 14 dagen gaan?
Antw: Bij vertrek op vrijdag is het altijd 13 dagen en bij vertrek op maandag is dit altijd 14 dagen.

terug naar boven

Mijn preferenties zijn niet gehonoreerd hoe kan dit?
Antw: Het woord zegt het al, preferenties is een voorkeur, dus geen garantie. Busvoorkeuren blijven altijd afhankelijk van de busindeling (die op boekingsdatum wordt ingedeeld) en hotelvoorkeuren zijn altijd afhankelijk van de indeling door de hotelier.

Als ik voor bijvoorbeeld 3 maanden (langere tijd) naar Spanje ga mag ik dan ook meer bagage meenemen?
Antw: Nee, u mag maximaal 20 kilo (koffer) meenemen en 1x handbagage.

Wordt er nog fooi gegeven in de bus en in Spanje?
Antw: Uiteraard bepaalt u dit zelf. Indien u tevreden bent over de verleende service, kunt u dit laten blijken door iets extra’s te geven. Dit wordt altijd zeer op prijs gesteld.

Waar kan ik de algemene voorwaarden van Solmar Tours terugvinden?
Antw: Deze staan vermeld op de achterzijde van de boekingsbevestiging.

Wat zijn de kosten van bijvoorbeeld het binnenzwembad of een kluisje huren in het hotel?
Antw: Indien bekend staan de prijzen voor faciliteiten bij de uitgebreide hotelbeschrijving vermeld. U kunt uiteraard ook altijd telefonisch contact opnemen met een van onze reserveringsmedewerksters.

Zie voor meer informatie ook onze pagina's informatie over de pendels.

terug naar boven