solmar-logo-1024x417-1.png

+31 (0)495-588740

Al bijna 40 jaar Spanje specialist

7 dagen per week geopend

Geld terug garantie

Veelgestelde vragen

De 5 meest gestelde vragen

Hoe weet ik of mijn Transavia vlucht doorgaat?

Is uw Transavia vlucht geannuleerd? Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.  

Indien u niets van ons hoort, kunt u ervan uitgaan dat uw vlucht doorgaat.

Wat betekent ‘reis op aanvraag’?

Het kan voorkomen dat wij een hotelkamer moeten aanvragen bij de hotelier. Dit duurt gemiddeld 2 á 3 werkdagen. Indien de hotelier de kamer akkoord geeft is het een definitieve boeking en ontvangt u een bevestiging via e-mail. Als het niet akkoord is wordt er telefonisch contact opgenomen en kijken we graag met u mee naar een passend alternatief.

Waar kan ik mijn busnummer vinden?

Uw busnummer is één dag van tevoren vanaf 17:00u bekend. U kunt uw busnummer terug vinden in mijn boeking. Ook voor uw terugreis kunt u hier uw busnummer terug vinden.

Komt u er niet uit? Neem dan één dag voor vertrek na 17:00u telefonisch contact op om uw busnummer op te vragen.

Hoe kan ik betalen?
Wanneer u online een reis bij ons boekt, kunt u de (aan)betaling overmaken via iDeal of Bancontant. U kunt ook betalen via de betalingslink in de e-mail van de factuur of het bedrag overmaken naar IBAN nr. NL74INGB0003245375 met in de omschrijving het boekings- of factuurnummer. Vanaf januari 2023 is het ook mogelijk om met creditcard te betalen (VISA, MasterCard, Maestro).  Denk eraan dat het transactiebedrag op het moment van de transactie rechtstreeks bij uw creditcard in rekening wordt gebracht.
Kan ik een stoel reserveren in de bus?

Reist u met de First Class bus naar Benidorm of Albir? Dan kunt u een vaste stoelplaats reserveren. Op het moment van reserveren kunnen wij u direct vertellen of de door u gewenste stoelen nog beschikbaar zijn en deze kunt u dan tegen een betaling van €25,- per stoel per enkele reis vastleggen. Als u via internet boekt kunt u de essenties op het vrije veld aangeven. Bij beschikbaarheid zullen wij deze dan toevoegen aan uw reservering en de kosten aan u doorbelasten.

Voor de bestemmingen Malgrat, Pineda, Calella, Salou en Peñiscola kunt u aangeven of u stoelen op het boven- of onderdek wilt reserveren. U kunt dus geen vaste stoelplaats reserveren maar alleen een plaats op het boven- of onderdek. De prijs hiervoor bedraagt €17,50- per persoon per enkele reis. Ook hiervoor geldt uiteraard een maximaal aantal beschikbare stoelen. Deze mogelijkheid bieden we uitsluitend op onze pendels met vertrek op maandag en vrijdag.

Kies een categorie

Over Solmar.nl

Wat zijn de contactgegevens van Solmar.nl?

Telefoonnummer Nederland: +31(0) 495 588 740

Adres: Den Engelsman 2a

6026 RB  Maarheeze

Email: info@solmar.nl

Telefoonnummer België: +32(0) 119 883 35 

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?

Maandag t/m vrijdag: 8:00 – 12.30, 13.00 – 19:00 uur

Zaterdag: 10:00 – 17.00 uur

Zondag: 10:00 – 17.00 uur 

Wat zijn de openingstijden van het kantoor voor bezoekers?

Maandag t/m vrijdag: 09.00 – 12.30, 13.00 – 17.30 uur

Zaterdag 10.00 – 13.00 uur

Zondag Gesloten

Hoe kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?

U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief door hier te klikken. Onderaan de pagina kunt u uw e-mailadres achterlaten.

Waar kan ik mijn gegevens achterlaten om het magazine te ontvangen?

U kunt het magazine gratis aanvragen door hier uw gegevens achter te laten. Het Solmar magazine zal binnen 2 á 3 dagen na aanvraag per post verstuurd worden. In het magazine staat slechts een kleine selectie van ons aanbod. Voor het volledige aanbod, beschikbaarheid en de actuele prijzen kunt u op onze website kijken. U kunt ons natuurlijk ook telefonisch of per mail bereiken om een mooie reis te boeken of uw vraag te stellen. Let op! Voor zomer 2024 zal er GEEN nieuw magazine verschijnen. Heeft u het magazine in 2023 al ontvangen, dan heeft u de meest recente versie.

Waar kan ik de algemene voorwaarden van Solmar.nl vinden?

Onze algemene voorwaarden zijn hier te vinden. 

Wat is de ANVR?

De ANVR is de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen. Dit is een branchevereniging die de belangen behartigt van reisorganisatoren zoals reisbureaus. Maar ook voor de consument is de ANVR van belang. Als u een reis boekt bij een organisatie die is aangesloten bij de ANVR, biedt dit een aantal zekerheden bijvoorbeeld over de kwaliteit van de reisbegeleiding en nette afhandeling van klachten. Voor meer informatie over de ANVR klik hier.

Wat is de SGR en waarom moet ik een SGR-bijdrage betalen?

Bij Solmar reist u altijd onbezorgd, mede dankzij de SGR-garantie. SGR staat voor Stichting Garantiefonds Reisgelden. De SGR-garantie houdt in dat u als consument ervan verzekerd bent uw vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan leveren. Als de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming al is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

 

Om deze garantie te laten gelden betaalt u een bijdrage van €5,00 per persoon, per boeking. Solmar is aangesloten bij SGR onder nummer 1785

Wat is het calamiteitenfonds?

Stel, u bent zorgeloos op vakantie maar tijdens uw reis doet zich op uw bestemming een natuurramp voor. Of er breken ernstige onrusten uit. Grote kans dat uw reisprogramma wordt aangepast. Of dat u naar een ander hotel wordt gebracht. Soms moet een reis zelfs worden afgebroken en vertrekt u eerder naar huis. Dat kost natuurlijk geld. Het Calamiteitenfonds betaalt de extra kosten die ontstaan bij een mogelijke calamiteit op reis. U kunt hier de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vinden.

Waar kan ik reviews en ervaringen vinden van klanten?

U kunt reviews lezen en plaatsen op Trustpilot en Google business

Waar kan ik Solmar merchandise of een cadeaubon bestellen?

U kunt bij ons op het transferium in Maarheeze Solmar merchandise kopen, zoals bijvoorbeeld een leuke Solmar miniatuur bus, handdoek of een kofferriem om tijdens uw vakantie te gebruiken. Verder is het mogelijk om cadeaubonnen aan te schaffen, dit kan zowel online (aanvragen per mail) als offline.

Boeking/reservering

Hoe kan ik een boeking maken bij Solmar.nl?

U kunt een boeking maken via de website www.solmar.nl, telefonisch via het nummer +31 (0)495-588740 of bij ons op kantoor tijdens bezoekuren. Het adres is Den Engelsman 2A in Maarheeze.

Wanneer en hoe ontvang ik de boekingsbevestiging?

Deze ontvangt u dezelfde dag of uiterlijk de volgende werkdag via e-mail.

Hoe kan ik betalen?

Wanneer u online een reis bij ons boekt, kunt u de (aan)betaling overmaken via iDeal of Bancontant. U kunt ook betalen via de betalingslink in de e-mail van de factuur of het bedrag overmaken naar IBAN nr. NL74INGB0003245375 met in de omschrijving het boekings- of factuurnummer.

Vanaf januari 2023 is het ook mogelijk om met creditcard te betalen (VISA, MasterCard, Maestro). Denk eraan dat het transactiebedrag op het moment van de transactie rechtstreeks bij uw creditcard in rekening wordt gebracht.

Hoeveel is de aanbetaling?

Het bedrag van de aanbetaling is te vinden op uw factuur.

De aanbetaling voor busreizen en eigen vervoer bedraagt 15% van de totale reissom.

De aanbetaling voor vliegreizen zit tussen de 35% tot 50% afhankelijk van het niet-restitueerbare bedrag. Indien u binnen 4 weken vertrekt, dient uw volledige reissom voldaan zijn.

Voor wanneer moet de aanbetaling (en/of restbetaling) voldaan zijn?

De aanbetaling dient binnen 5 werkdagen voldaan te zijn en het restant dient uiterlijk 6 weken voor vertrek voldaan te zijn. Bij een boeking binnen 6 weken voor vertrek dient de volledige reissom per omgaande voldaan te worden. Exacte datums staan vermeld op de factuur.
Maakt u gebruik van het flexpakket? Dan gelden de volgende voorwaarden.

Welke reisduur is er beschikbaar?

Voor pakketreizen met de bus gaat de reisduur vanaf 10 dagen tot 31 dagen. Voor vliegreizen gaat de reisduur vanaf 8 dagen tot 22 dagen. Voor eigen vervoer is het vanaf 10 dagen en tot 23 dagen. Voor losse bustickets maakt de reisduur niet uit.

Bus vakantie:Aantal dagen:
Vertrek maandag:10, 12, 14, 17, 19, 21, 24, 26, 28, 31
Vertrek woensdag:10, 12, 15, 17, 19, 22, 24, 26, 29, 31
Vertrek vrijdag:10, 13, 15, 17, 20, 22, 24, 27, 29, 31
  
Vlieg vakantie (zomer):Aantal dagen:
Vertrek dinsdag:8, 12, 15, 19, 22
Vertrek zaterdag:8, 11, 15, 18, 22
Waar moet ik aan denken voor vertrek?

Daarvoor hebben wij een handige checklist opgesteld, bekijk hier

Kan ik assistentie aanvragen voor op de luchthaven?
Ja, indien er assistentie nodig is op de luchthaven dient u dit bij voorkeur zo snel mogelijk na boeking of tijdens de boeking door te geven aan onze reserveringsafdeling. Wij zullen dan de luchtvaartmaatschappij op de hoogte brengen.
Mag ik een rolstoel of rollator meenemen en moet ik dit vooraf melden?

Ja, dit is mogelijk. Geef dit wel tijdens de boeking door aan onze reserveringsafdeling of vermeld het bij de opmerkingen wanneer u online een boekt.

Hoeveel bedragen de boekingskosten?

De boekingskosten zijn afhankelijk van het type vervoer waarmee u reist. De boekingskosten zijn €15,- voor busreizen en autovakanties en €25,- voor vliegreizen.

Wanneer geldt de vroegboekkorting?

Dit verschilt per hotel, zij bepalen deze kortingen. Voor actuele informatie kunt u op de website kijken of telefonisch contact opnemen via 0495-588740. Let wel op: de korting vervalt als u na de betreffende datum een wijziging in de boeking aanbrengt.

Is er een minimumleeftijd om te boeken?

De hoofdboeker moet minimaal 18 jaar oud zijn. Alle reizigers onder de 18 jaar die reizen zonder ouder/verzorger dienen in het bezit te zijn van een toestemmingsformulier en moeten dit kunnen overleggen bij het inchecken,
Indien dit niet zo is, bestaat de kans dat uw hotel inchecken weigert. Indien een hotel jongeren alleen accepteert indien zij reizen met hun ouders/voogd staat dit bij het desbetreffende hotel vermeld.

Gelden er baby- en kinderkortingen?

De kortingspercentages staan vermeld in de prijslijst op de website. Hierbij staat ook per hotel een bepaalde leeftijdscategorie vermeld. Tot en met deze leeftijd berekent het desbetreffende hotel de kinderkorting.

 

De dag van aankomst in het hotel is bepalend voor de toe te kennen korting. De hotelier kan hier een controle op uitvoeren. Voor kinderen of personen die boven deze leeftijdscategorie vallen berekent het hotel de derde en/of vierde persoon korting.

 

Over de toeslagen wordt geen korting gegeven.

 

De korting geldt uitsluitend bij plaatsing van (een) extra bed(den) op de kamer van 2 volwassenen. Een 3- of 4-persoonskamer is een 2-persoonskamer met plaatsing van extra bed(den).

 

Om computertechnische redenen staat er op uw factuur en voucher wel een 3- of 4-persoonskamer vermeld.

 

Bij appartementen geldt eveneens het minimum van 2 volbetalenden. De bijgeplaatste bedden kunnen afwijken van de gewone bedden. Dit kan bijvoorbeeld een opklapbed zijn van een kleiner formaat. Voor bijgeplaatste babybedjes dient u meestal te betalen. Dit moet u ter plaatse bij het hotel voldoen.

Tot welke leeftijd is een kind nog een baby?
De meeste reisorganisaties berekenen een kind t/m 1 jaar als baby (de leeftijd op het moment van aanvang van de reis, niet op het moment van de reservering).
Krijgt mijn baby en/of kind een eigen stoel in het vliegtuig of in de bus?
In het vliegtuig hebben baby’s t/m 1 jaar geen recht op een eigen stoel. In de bus heeft iedereen een eigen stoel, dus ook baby’s. U dient wel zelf een kinderzitje mee te nemen voor uw baby in de bus.
Hoeveel bagage mag ik meenemen voor mijn baby?
Voor een baby mag gratis 10 kg ruimbagage meegenomen worden, dit mag een trolley, kinderwagen of paraplubuggy zijn. Het is niet mogelijk om extra ruimbagage bij te boeken voor een baby.
Wat betekent 'reis op aanvraag'?
Het kan voorkomen dat wij een hotelkamer moeten aanvragen bij de hotelier. Dit duurt gemiddeld 2 á 3 werkdagen. Indien de hotelier de kamer akkoord geeft is het een definitieve boeking. U ontvangt dan een bevestiging via de e-mail. Als het niet akkoord is wordt er telefonisch contact opgenomen en kijken we graag met u mee naar een passend alternatief.
Mag mijn huisdier mee op reis?

(Huis)dieren zijn niet toegestaan in de bus. Uiteraard geldt er een uitzondering voor hulpdieren, mits zij over de benodigde papieren beschikken. Voor het vliegtuig geldt dat dieren meegenomen kunnen worden, mits ze gevaccineerd en handzaam zijn. Houd er rekening mee dat uw dier niet bij u in de cabine vervoerd zal worden, maar in een bench, in het ruim van het vliegtuig. Voor meer informatie verwijzen wij u graag door naar de website van Transavia. Gaat u met het eigen vervoer op vakantie? Dan mag uw huisdier uiteraard met u meereizen. Houd er wel rekening mee dat huisdieren mogelijk niet overal welkom zijn, denk hierbij aan uw accommodatie maar ook aan bijvoorbeeld restaurants en andere vrijetijdsgelegenheden op uw vakantiebestemming.

Moet ik bij het invullen van de gegevens mijn eigen naam invullen of mijn aangenomen naam?
Voor het reizen per vliegtuig geldt dat de namen op de boeking gelijk moeten zijn aan de namen die op het paspoort staan. Voor busreizen en de reizen met het eigen vervoer geldt dat u uw aangenomen naam hiervoor mag gebruiken.
Hoeveel personen kunnen er op één boeking?
De maximale grootte voor één reservering is 9 personen. Is uw reisgezelschap groter dan dit aantal? Dan kunt u meerdere reserveringen maken, of u kunt telefonisch contact met ons opnemen zodat we samen een groepsreis voor het volledige reisgezelschap kunnen samenstellen.
Kan ik de factuur splitten met mijn medereizigers?
Het is uitsluitend mogelijk om één factuur op te maken per boeking. Dit betekent automatisch dat één van de reizigers de hoofd- contactpersoon is en dat diegene dus ook aansprakelijk is voor de gehele reservering.
Hoe kan ik mijn voucher inwisselen?

U dient hiervoor een foto van de voucher te mailen naar info@solmar.nl. Vervolgens zullen wij deze in mindering brengen op de boeking. Een voucher/ waardecheque kan enkel ingeleverd worden op een nog niet volledige betaalde factuur!

Mijn reis is na boeken goedkoper geworden, wat nu?
Wij hebben géén beste prijs garantie, dus we kunnen de prijs op de boeking niet aanpassen naar de goedkopere prijs. Een goedkopere prijs kan komen door een verlaging in de prijs van de busprijs of een bepaalde actie. Uw huidige boeking annuleren en opnieuw boeken is meestal geen optie want dan moet u annuleringskosten betalen voor de annulering en bent u daardoor alsnog duurder uit.

Wijzigen/annuleren

Kan ik mijn reis wijzigen?

Een boeking wijzigen kan tot 3 weken voor vertrek tegen een betaling van € 24,-. Binnen 3 weken voor vertrek is het niet meer mogelijk wijzigingen aan te brengen in de reisovereenkomst. Wilt u op uw vakantiebestemming uw verblijf wijzigen of verlengen, dan moeten alle daaraan verbonden kosten ter plaatse worden betaald.

Tot wanneer kan ik mijn reis annuleren en wat zijn de kosten?

U kunt de annuleringsvoorwaarden en kosten hier vinden.

Kan de reissom nog wijzigen na boeken?
Als u wijzigingen aanbrengt in de boeking kan de reissom nog wijzigen.
Kan ik nog een persoon bijboeken?

Ja, indien er beschikbaarheid is in de bus of het vliegtuig en in het hotel (kan soms zijn dat we een aanvraag naar het hotel moeten versturen) dan kan er een persoon worden bijgeboekt. Er worden hier wijzigingskosten voor gerekend en deze zijn tot 3 weken voor vertrek €24. Binnen 3 weken voor vertrek is het niet meer mogelijk wijzigingen aan te brengen

Kan ik de gegevens van een reiziger wijzigen in mijn boeking?

Ja, dit is mogelijk. Echter is er wel onderscheid tussen een kleine aanpassing in de gegevens van een persoon die al op de boeking staat en een complete naamswijziging.

 

Kleine aanpassing:

In gegevens van een persoon die al op de boeking staat: geef dit het liefst z.s.m. na ontvangst van de factuur door, zodat het aangepast kan worden. Dit kan bijvoorbeeld gaan om een verkeerde spelling van een voornaam/achternaam of verkeerde geboortedatum.

Als de tickets eenmaal verstuurd zijn (dit geldt voornamelijk voor vliegreizen) dan moet er voor zo’n aanpassing wijzigingskosten betaald worden en dit is dan €24,-.

 

Complete naamswijziging:

Ja dit is mogelijk, maar hier moeten altijd wijzigingskosten voor worden betaald. Een naamswijziging van een medereiziger is tot 3 weken voor vertrek €24, daarna kan dit niet meer gewijzigd worden. Een naamswijziging moet altijd schriftelijk worden bevestigd.

Kan ik mijn adres en telefoonnummer van mijn boeking wijzigen?
Ja, dit is mogelijk. Adreswijziging is gratis MAAR moet wel schriftelijk worden bevestigd. Als het gaat om een wijziging van e-mailadres moet er officieel (indien mogelijk) een e-mail vanuit het bestaande (oude) e-mailadres worden verstuurd om de wijziging naar het nieuwe e-mailadres te bevestigen.
Kan ik mijn kamer upgraden?
Ja, dit is mogelijk indien de beschikbaarheid dit toelaat. Voor de meeste kamerupgrades geldt wel een toeslag voor de kamer, dus in de meeste gevallen zal u een bijbetaling moeten doen om te wijzigen naar een kamer in een hogere categorie.
Dien ik ter plaatse een waarborgsom te voldoen?

Dit is vooral van toepassing bij appartementen. Bij de meeste appartementen staat er onder het kopje ‘Goed om te weten’ of er een borgsom moet worden betaald. Vaak staat er dan ook bij hoeveel de borgsom is.

 

Het kan soms ook voorkomen dat hotels in het hoogseizoen bij boekingen voor een groep met alleen maar jongeren (tot 18 jaar) een borg vragen. Het hotel heeft het recht om dit te vragen aan de gasten zonder ons hiervan op de hoogte te stellen.

 

Verder werken ook steeds meer hotels met een – rekening op kamernummersysteem-. U dient hiervoor bij aankomst een borg met creditcard óf contant geld te betalen. Dit is een beslissing vanuit de hotels. Wij kunnen helaas niet bemiddelen in een lager bedrag of zelfs helemaal geen borg.

Verzekeringen

Kan ik een reisverzekering en/of annuleringsafkoop afsluiten bij Solmar.nl?

Ja dit kan. U kunt bij ons een reisverzekering en/of annuleringsafkoop afsluiten. De reisverzekering kan per persoon worden afgesloten bij het boeken (mits u woonachtig bent in Nederland). Een annuleringsafkoop is altijd voor de gehele boeking. Een annuleringsafkoop mag niet later dan twee dagen na het maken van de boeking worden afgesloten.  Uitgebreide informatie over de verzekeringen kunt u hier vinden.

Waarom een reisverzekering afsluiten?
Het is niet verplicht om een reisverzekering af te sluiten. Echter is het wel erg nuttig. In sommige gevallen kan het erg goed van pas komen, denk aan een onverwachte noodsituatie, ziekte of andere situaties.
Waarom een annuleringsafkoop afsluiten?

Het afsluiten van een annuleringsafkoop is, evenals een reisverzekering, niet verplicht. In tegenstelling met een reisverzekering kan een annuleringsafkoop goed van pas komen vóórdat u op vakantie gaat. Mocht uw vakantie onverwachts niet door kunnen gaan, dan dekt een annuleringsafkoop de kosten die dan gemaakt worden.

Accommodatie

Paspoort: wel of niet afgeven op je vakantiebestemming?
Accommodaties moeten bij het inchecken hun gasten identificeren en registreren. Ze hebben daarvoor een paspoort of ID nodig. Receptiemedewerkers nemen hierbij een aantal gegevens over die nodig zijn voor het nachtregister. Dit is meestal de naam, woonplaats, type identiteitsbewijs en het documentnummer. Het is niet nodig om het BSN nummer over te nemen.
Wat zijn de in- en uitchecktijden?

Hotelkamers kunt u meestal vanaf ca. 13.00 uur betrekken op de dag van aankomst. Appartementen kunt u over het algemeen pas betrekken vanaf 17.00 uur.  Op de dag van vertrek moet u, bij zowel hotels als appartementen, meestal voor 10.00 uur uitchecken.

 

In het hoogseizoen kan de inchecktijd in sommige gevallen iets uitlopen. De exacte in- en uitchecktijden kunt u het beste opvragen bij de receptie van uw accommodatie.

Is een late check-out mogelijk?

Bij de receptie van uw accommodatie kunt u vragen naar de mogelijkheden van een late check-out. Dit is uiteraard alleen mogelijk als er kamers beschikbaar zijn. De accommodatie kan hier extra kosten voor vragen. Deze kosten zijn geheel voor eigen rekening en worden niet door Solmar vergoed. Hier kan dan ook geen terugbetaling voor plaatsvinden. Na het uitchecken bieden veel accommodaties de mogelijkheid om uw bagage in een bagageruimte of bij de receptie neer te zetten, zodat u onbezorgd kunt genieten van uw laatste vakantiedag.

Wat te doen bij mogelijke overlast?
Indien u een accommodatie in het centrum van een stad of badplaats boekt, dient u met name in het hoogseizoen rekening te houden met mogelijke geluidsoverlast. Tevens kan het voorkomen dat ventilatie apparatuur en/of airconditioners die in het (omringende) gebouw geplaatst zijn lawaai produceren. Wij hebben hier als organisatie helaas geen invloed op.
Heeft mijn accommodatie een lift?
Veel van onze accommodaties beschikken over een lift. U vindt deze informatie op onze website bij de informatie van de betreffende accommodatie. Is het u niet duidelijk of uw accommodatie over een lift beschikt? Neem dan gerust even contact met ons op.
Heeft mijn accommodatie (gratis) WiFi?

Op onze website vindt u meer informatie over uw geboekte accommodatie, zo ook of deze (gratis) WiFi heeft. Vaak is er sowieso WiFi in openbare ruimtes zoals het restaurant of de lobby, maar steeds meer accommodaties hebben ook in de kamers WiFi. Wel kan het zo zijn dat sommige accommodaties hier een bijdrage voor vragen, deze zult u dan ter plaatse betalen.

Hetzelfde geldt voor het kijken van Nederlandse zenders. Het kan zo zijn dat sommige accommodaties hier een bijdrage voor vragen, deze zult u dan ook ter plaatse betalen.

Wat valt er onder mijn geboekte verzorging?
  • Logies (LG): alleen overnachting
  • Logies en ontbijt (LO): overnachting en ontbijt. Verzorging begint met een ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met ontbijt op de dag van vertrek.
  • Halfpension (HP): overnachting, ontbijt en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt met het ontbijt op de dag van vertrek.
  • Volpension (VP): overnachting, ontbijt, lunch en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek na de lunch.
  • All inclusive (AI): overnachting, alle maaltijden, lokale alcoholische dranken en frisdranken en vaak ook snacks. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek na de lunch. U kunt wel al gebruik maken van de snacks en drankjes vanaf het moment van inchecken.
Kan ik voorkeuren doorgeven?
U kunt altijd voorkeuren doorgeven. Let wel op: dit is een voorkeur en géén garantie. Het is uiteindelijk afhankelijk van de indeling door de hotelier en helaas hebben wij hier verder geen invloed op.
Kan ik gebruik maken van 'eenouderkorting'?
Sommige accommodaties bieden de zogenaamde ‘eenouderkorting’ aan. Of een accommodatie dit aanbiedt, kunt u vinden bij de uitgebreide hotelbeschrijvingen op de de website. U kunt dit natuurlijk ook navragen bij één van onze reisspecialisten. Bij het boeken van dit hotel wordt de korting automatisch in de prijsopgave verrekend.

Reisdocumenten

Krijg ik een bevestiging als mijn betaling door Solmar.nl is ontvangen?
Ja, u ontvangt een betalingsbevestiging. Het kan soms wat langer duren voordat uw betaling bij ons is verwerkt. Wanneer u de betaling overmaakt zoals aangegeven staat op de factuur komt het helemaal in orde. Bij twijfel mag u natuurlijk altijd telefonisch contact opnemen om het te controleren.
Krijg ik een bevestiging van mijn boeking?

U krijgt op de dag van het maken van de boeking of uiterlijk de volgende werkdag een bevestiging per e-mail.

Hoe ontvang ik mijn factuur en reispapieren?

U ontvangt de factuur en reispapieren per e-mail. Het is niet nodig om uw reispapieren af te geven bij de buschauffeur of accommodatie. Als u toch liever geprinte exemplaren wilt hebben, maar niet in staat bent deze zelf te verzorgen, bieden wij de mogelijkheid om deze in uitzonderlijke gevallen per post te versturen of om ze bij Solmar op te halen. Beide opties zijn beschikbaar tegen een vergoeding van € 10,- euro. 

Ik heb mijn factuur/reispapieren niet ontvangen, wat nu?

Mogelijk zijn ze in de spambox terecht gekomen. Kunt u ze ook daar niet vinden? Dan kunt u altijd even bellen om ze opnieuw te laten versturen.

Wanneer ontvang ik mijn reispapieren?
U ontvangt de reispapieren ongeveer een week voor vertrek. Bij een vliegreis ontvangt u ze twee weken voor vertrek.
Over welk reisdocument moet ik beschikken?
Voor de reis heeft u een geldig paspoort of ID nodig.
Moet ik bij het invullen van de gegevens mijn eigen naam invullen of mijn aangenomen naam?
Voor het reizen per vliegtuig geldt dat de namen op de boeking gelijk moeten zijn aan de namen die op het paspoort staan. Voor busreizen en de reizen met het eigen vervoer geldt dat u uw aangenomen naam hiervoor mag gebruiken.

Op reis

Waar kan ik terecht wanneer ik hulp nodig heb op vakantie?

U kunt altijd de (online) reisleiding ter plaatse contacten via de contactgegevens in de Solmar infomap.

Is er een noodnummer?

U kunt bellen naar het algemene nummer van Solmar: +31(0)495-588740. Buiten onze openingstijden wordt dit nummer gebruikt als noodnummer.

Wat zijn de in- en uitchecktijden bij mijn accommodatie?

Hotelkamers kunt u meestal vanaf ca. 13.00 uur betrekken op de dag van aankomst. Appartementen kunt u over het algemeen pas betrekken vanaf 17.00 uur.  Op de dag van vertrek moet u, bij zowel hotels als appartementen, meestal voor 10.00 uur uitchecken.

 

In het hoogseizoen kan de inchecktijd in sommige gevallen iets uitlopen. De exacte in- en uitchecktijden kunt u het beste opvragen bij de receptie van uw accommodatie. 

Is een late check-out mogelijk?
Bij de receptie kunt u vragen naar de mogelijkheden van een late check out. Dit is alleen mogelijk als er kamers beschikbaar zijn. De accommodatie kan hier extra kosten voor vragen. Na het uitchecken bieden veel accommodaties de mogelijkheid om de bagage in een bagageruimte of bij de receptie neer te zetten.
Wat moet ik doen met klachten op bestemming?

Indien u meent ter plaatse een rechtvaardige klacht te hebben, meldt u deze dan bij onze (online) reisleiding. De contactgegevens zult u krijgen op de dag van aankomst. Via het solmar feedback formulier kunt u uw klacht ook kenbaar maken.

Is er een reisleider aanwezig op mijn vakantiebestemming?

Dit is afhankelijk van uw reisbestemming. Indien er geen reisleider op uw bestemming aanwezig is, kunt u altijd contact opnemen met onze online reisleiding.

De Solmar (online) reisleiding staat gedurende uw gehele verblijf voor u klaar. Er zijn bezoekuren in de accommodaties en de reisleiding is ook via WhatsApp te bereiken. De (online) reisleiding kan uw vragen beantwoorden en u helpen met praktische zaken zoals bijvoorbeeld het huren van een auto, het bellen van een arts en u bijstaan in geval van nood.

Doet zich iets voor dat niet kan wachten? Bel dan het noodnummer op +31(0)495-588740 dat 24 uur per dag bereikbaar is.

Spreekt mijn reisleider op vakantie Nederlands?
Wij snappen dat het fijn is om op vakantie met al uw vragen terecht te kunnen bij iemand die uw taal spreekt, daarom dat onze reisleiders op locatie altijd Nederlandstalig zijn. Wel zo makkelijk! 😀
Zijn alle faciliteiten beschikbaar in het voor- en/of naseizoen?
Aan het begin en einde van het seizoen kan het voorkomen dat op de vakantiebestemming nog niet alles in de omgeving geopend is. U kunt hierbij denken aan winkels, restaurants, bars en discotheken die nog niet of niet meer open zijn. Ook kan het zijn dat er bepaalde excursies nog niet of niet meer te boeken zijn, dat het openbaar vervoer nog niet of beperkt rijdt en dat boten nog niet of niet meer varen. Solmar.nl heeft hier geen invloed op en kan ook niet vooraf aangeven of iets wel geopend, aanwezig of beschikbaar is.
Heb ik kofferlabels nodig voor de reis?
Kofferlabels van Solmar zijn, zolang de voorraad strekt, gratis te verkrijgen bij ons transferium in Maarheeze. Wij sturen deze dus niet naar u toe. We raden aan om altijd een label aan uw bagage te bevestigen. Deze hoeft niet per se van Solmar te zijn, dus u mag ook een eigen kofferlabel gebruiken.

Na de reis

Waar kan ik terecht met klachten?

Is uw reis niet volledig naar wens verlopen? Meld het ons binnen 2 maanden na thuiskomst via dit webformulier. Alleen de hoofdboeker kan de klacht indienen. Om de klacht goed te kunnen verwerken, hebben wij de voor- en achternaam, vertrekdatum en het reserveringsnummer van de reis nodig. Uw melding wordt na ontvangst door ons in behandeling genomen en zal zo spoedig mogelijk worden beantwoord conform de ANVR Reisvoorwaarden. Na het online indienen van uw klacht krijgt u een ontvangstbevestiging per e-mail.

Waar kan ik feedback geven over mijn reis?
Feedback kunt u achter laten via deze pagina.
Waar kan ik de gevonden voorwerpen vinden?
Als er voorwerpen worden gevonden in de bussen kunt u dit ophalen op ons kantoor in Maarheeze. Het is altijd mogelijk om eerst telefonisch contact op te nemen of er iets is gevonden.

Busreizen

Met wat voor touringcars rijdt Solmar.nl?
ANVR-organisatoren van busreizen werken uitsluitend met touringcarbedrijven die houder zijn van een certificering volgens ISO-9001, aangevuld met de bovenwettelijke eisen in het NVR Veiligheidsdocument of daaraan gelijk staan. Het ISO-9001 is een internationaal certificaat.
Welke opstapplaatsen zijn er?

De opstapplaatsen kunt u hier vinden. Let op dat er in het zomer en winterseizoen andere opstapplaatsen gelden en dat dit ook afhankelijk is van uw vertrekdag.

Wat zijn de vertrektijden per opstapplaats?

De opstaptijden kunt u hier vinden. Voor exacte opstaptijden verwijzen wij u naar de voucher die u een week voor vertrek ontvangt. Vertrektijden kunnen altijd afwijken in verband met de situatie op de weg.

Wat zijn de vertrek- en aankomstdagen?

 

 

Vertrekdagen bus NL/BEBestemmingenOpstapplaatsen
MaandagAlle bestemmingenAlle opstapplaatsen
VrijdagAlle bestemmingenAlle opstapplaatsen
WoensdagMalgrat, Pineda, Calella, SalouSneldienst* (beperkt)
Zaterdag (alleen in juli en augustus)Malgrat, Pineda, Calella, SalouSneldienst* (beperkt)
  
Terugkomdagen bus NL/BEBestemmingenUitstapplaatsen
WoensdagAlle bestemmingen
ZondagAlle bestemmingenAlle uitstapplaatsen
VrijdagMalgrat, Pineda, Calella, SalouSneldienst* (beperkt)
Maandag (alleen in juli en augustus)Malgrat, Pineda, Calella, SalouSneldienst* (beperkt)

 

*Bij de sneldienst zijn de op- en uitstapplaatsen Maastricht, Eindhoven, Den Bosch, Utrecht, Amsterdam, Maarheeze, Lommel en Neerpelt.

Wat zijn de reistijden naar Spanje?
 
Van Naar Afstand Reistijd
Maarheeze Costa Brava (Blanes, Calella, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Playa d’Aro, Sant Antoni de Calonge, Tossa de Mar) Ca. 1350 km Ca. 18 uur
Maarheeze Costa Dorada (Cambrils, La Pineda, Miami Platja, Salou) Ca. 1500 km Ca. 20 uur
Maarheeze Peñiscola Ca. 1650 km Ca. 22 uur
Maarheeze Benidorm Ca. 1950 km Ca. 24 uur
Hoe hoog zijn de administratiekosten voor busreizen?

De administratiekosten voor busreizen bedragen €15,- per boeking.

Hoeveel bagage mag ik met de bus meenemen?

Per persoon mag u maximaal meenemen: 1 koffer (80x70x30cm) van maximaal 20 kg + 1 tas handbagage, welke onder uw stoel moet passen. Klik hier voor meer informatie.

Hoe laat kom ik aan op mijn vakantiebestemming?
Wij streven ernaar dat de bussen om 12:00u vertrekken in Maarheeze. In principe kunt u uitgaan van onderstaande aankomsttijden. Let wel op: de reisduur is natuurlijk altijd afhankelijk van de route en de situatie op de weg. Hierdoor kan de aankomsttijd afwijken.
Bestemming Geschatte aankomsttijd
Costa Brava Tussen 06:00u en 07:00u
Salou Tussen 07:00u en 08:00u
Peñiscola Tussen 08:00u en 09:00u
Benidorm Tussen 11:30u en 12:30u
Hoeveel stops zijn er tijdens de busreis?
Het aantal stops en de lengte van deze stops is sterk afhankelijk van de bestemming(en) waar de bus naar toe rijdt. Daarnaast is dit ook afhankelijk van de verkeerssituatie en het schema dat de chauffeur als gevolg van het rijtijdenbesluit moet aanhouden. In het algemeen stopt de bus elke 4,5 uur. Indien er tijd over is zullen er meer of langere stops gehouden worden.
Kan ik mijn auto parkeren bij het transferium in Maarheeze?

Dit is mogelijk. Op ons parkeerterrein kunt u voordelig lang parkeren. Voor slechts €4,- per dag (per auto) kunt u een parkeerplaats boeken (parkeren op eigen risico). Wij adviseren u om dit meteen bij reservering te doen, aangezien het aantal plaatsen beperkt is. Bij aankomst op het transferium kunt u, op uw gemak, uw bagage uitladen bij het kort-parkeren terrein voor de ingang. Door middel van een unieke code krijgt u toegang tot het parkeerterrein voor lang parkeren. Deze code vindt u terug op uw reisvoucher. Een groot voordeel is natuurlijk dat u bij terugkomst in Maarheeze, direct in uw auto kunt stappen en richting huis kunt vertrekken.

Ik wil graag in dezelfde bus zitten als mijn vrienden/kennissen/familie
Indien u samen wilt reizen met vrienden, familie of kennissen die een aparte boeking hebben geplaatst, kunt u dit doorgeven in het opmerkingen veld bij de laatste stap van het boekingsproces. Vermeld hier dan het boekingsnummer van de boeking waarmee u samen wenst te reizen. Deze wens kunt u ook telefonisch aan ons doorgeven. Let op! Dit blijft een voorkeur, wij kunnen dit nooit garanderen.
Waar kan ik mijn busnummer vinden?

Uw busnummer is één dag van tevoren vanaf 17:00u bekend. U kunt uw busnummer terug vinden in mijn boeking. Ook voor uw terugreis kunt u hier uw busnummer terug vinden.

Komt u er niet uit? Neem dan één dag voor vertrek na 17:00u telefonisch contact op om uw busnummer op te vragen.

Is er wifi in de bus?
Nee, helaas is er geen wifi beschikbaar in onze bussen.
Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik geen gebruik maak van een geboekte heen- of terugreis?

Losse bustickets (enkel- of retour) zijn niet restitueerbaar. Mocht u geen gebruik maken van een geboekte heen- of terugreis, vragen wij u vriendelijk om dit door te geven via info@solmar.nl. Zo kunnen wij de chauffeur hiervan op de hoogte stellen. 

Zijn alle touringcars uitgerust met USB-aansluitingen voor het opladen van apparaten?

De meeste touringcars zijn inmiddels uitgerust met een USB aansluiting voor het opladen van jouw apparaat. Hierdoor kun je bijvoorbeeld zelf een tablet meenemen en jouw favoriete film bekijken. Het kan voorkomen dat nog niet iedere touringcar is voorzien van een USB aansluiting bij iedere stoel. Neem dan voor zekerheid een externe batterij (powerbank) mee.

Wordt er tijdens de reis altijd gestopt voor een eetstop, en waar wordt deze stop meestal gemaakt?

Voor de eetstop wordt er langer stilgestaan. De chauffeur zoekt hiervoor een geschikte eetlocatie langs de snelweg. In de meeste gevallen zijn dit zelfbedieningsrestaurants. Wij raden je ook aan om zelf voldoende eten en drinken mee te nemen voor onderweg. Het kan vaak erg druk zijn bij dit soort restaurants.

Vliegreizen

Met welke vliegtuigmaatschappij voert Solmar.nl de vluchten naar Spanje uit?
Vluchten van onze vliegreizen worden uitgevoerd door Transavia.
Vanaf welke luchthaven kan ik naar Spanje vliegen?
Vanuit Nederland kunt u vliegen vanaf de luchthavens Eindhoven Airport, Rotterdam The Hague Airport, Schiphol Amsterdam of Brussel Zaventem Airport. In de winterperiode is dit alleen Eindhoven Airport. Let er wel op dat we niet van iedere luchthaven vertrekken voor elke vakantiebestemming.
Naar welke luchthavens in Spanje vliegt Solmar.nl?
Onze vluchten gaan naar Barcelona (Costa Brava en Costa Dorada), Alicante (Costa Blanca), Malaga (Costa del Sol), Mallorca, Tenerife en Gran Canaria
Kan ik een stoel reserveren in het vliegtuig?
U kunt met uw reserveringsnummer, achternaam en vertrekdatum inloggen op Mijn Transavia. Hier kunt u een vaste stoel plaats reserveren. De kosten hiervan dient u rechtstreeks aan Transavia te voldoen middels een creditcard, iDeal of Paypal. Ongeveer twee weken voor vertrek sturen wij de reispapieren. Vanaf dan is het mogelijk om met het reserveringsnummer zelf bij Transavia stoelen te reserveren.
Ik wil vooraf mijn stoel reserveren, kan dat?

Bij veel van onze luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk om vooraf, tegen betaling, uw stoel te reserveren. U regelt dit via de website van uw luchtvaartmaatschappij. De kosten hiervoor rekent u direct af met de luchtvaartmaatschappij.

Kan ik priority boeken?
Nee, wij bieden geen opties aan waar Priority bijgeboekt kan worden. Al onze vluchten zijn met Transavia, u kunt inloggen bij MijnTransavia met uw boekingsnummer om te zien welke mogelijkheden er bij Transavia zijn om priority bij te boeken.
Wat zijn de vluchttijden?
De vluchttijden zijn te vinden bij het boekingsproces. Deze tijden worden zichtbaar in de samenvatting van je boeking. Let op! Alle vliegtijden zijn onder voorbehoud. 
Zijn de vluchttijden bij boeking definitief?

De vluchttijden, routes en vluchtnummers zijn tot op de dag van vertrek onder voorbehoud van wijzigingen. Mochten wij een wijziging ontvangen dan ontvangt u uiteraard bericht van ons. Het is echter van groot belang dat u zelf ook kort voor vertrek uw vlucht controleert op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Is de ruimbagage inclusief?

Nee, tijdens boeking wordt duidelijk aangegeven of dit wel of niet inclusief is. Op uw factuur en op uw reisbescheiden zal tevens staan aangegeven of u ruimbagage heeft. Als er niet staat aangegeven dat u ruimbagage heeft dan kunt u dit zelf bijboeken via de website van uw luchtvaartmaatschappij. Hieraan zijn extra kosten verbonden. Deze kosten rekent u direct af met de luchtvaartmaatschappij. Vooraf online bagage bijboeken is altijd goedkoper dan dit pas op de luchthaven te doen.

Let op regels handbagage:
De regels voor cabinebagage verschillen per luchtvaartmaatschappij. Voorkom teleurstelling en controleer vooraf hoeveel handbagage u mee mag nemen. Meer informatie vindt u hier

Hoeveel ruimbagage mag ik meenemen?

U kunt tegen voordelige tarieven ruimbagage bijboeken.

Vanaf 1 april 2024 zijn per passagier, per retour, onderstaande tarieven van toepassing:

– 15kg = €48,- retour
– 20kg = €60,- retour
– 25kg = €70,- retour
– 30kg = €96,- retour

LET OP: Bovenstaande tarieven voor de bagage zijn alleen geldig indien u deze vooraf boekt. indien u op de luchthaven zelf de bagage bij boekt zijn de tarieven aanzienlijk hoger!

U kunt de bagage direct bijboeken tijdens de reservering of vanaf het moment dat u de tickets ontvangt (ca. 1 à 2 weken voor vertrek). U kunt dan met uw reserveringsnummer, achternaam en vertrekdatum inloggen op Mijn Transavia en bagage bijboeken. Ook kunt u hier vaste stoel plaatsen reserveren. De kosten hiervan dient u rechtstreeks aan Transavia te voldoen middels uw creditcard, iDeal of Paypal. Via deze site kunt u ook online inchecken. Online inchecken kan vanaf 24 uur tot uiterlijk 3 uur voor de geplande vertrektijd.

Als u speciale bagage wilt meenemen zoals een sportuitrusting, fiets, huisdier of rolstoel, dient u vooraf contact op te nemen met onze reserveringsmedewerkers. Zij kunnen u verder informeren over de regelingen en eventuele kosten voor het vervoer hiervan.

Hoeveel handbagage mag ik meenemen?

Per 3 april geldt er een vanaf prijs van € 10,- euro voor handbagage. (afmetingen maximaal 55x 35 x 25 cm) . Het meenemen van een kleine rugtas of handtas (afmetingen maximaal 40 x 30 x 20 cm) blijft gratis. Lees hier alle voorwaarden.

Kan ik extra beenruimte opgeven?
Dit kunt u niet via ons boeken. Twee weken voor vertrek ontvangt u uw tickets en dan kunt u inloggen op Mijn Transavia met uw boekingsnummer. U kunt dan via hier zelf stoelen en extra beenruimte bijboeken. Stoelen reserveren is wel altijd tegen betaling.
Kan ik vooraf online inchecken?

Online inchecken kan vanaf 24 uur tot uiterlijk 3 uur voor de geplande vertrektijd. U kunt met uw reserveringsnummer, achternaam en vertrekdatum inloggen op Mijn Transavia. Hier kunt u vervolgens online inchecken. 

Hoe hoog zijn de administratiekosten voor vliegreizen?

De administratiekosten voor vliegreizen bedragen €17,50 per boeking. Let op: deze kosten bedragen vanaf vertrek 5 april 2024 € 25,- euro per boeking.

Kan ik overnachten vlakbij Eindhoven airport voor of na mijn vlucht?
We bieden u de mogelijkheid om een PARK, SLEEP & FLY arrangement te boeken bij Hotel46 Eindhoven. Het hotel beschikt over moderne en comfortabele kamers die van alle gemakken zijn voorzien, zodat u uitgerust aan uw vakantie kunt beginnen! Vanaf het hotel is er een transfer geregeld van en naar het vliegveld. Daarnaast kunt u uw auto gratis parkeren tot 15 dagen na (of voor) de overnachting. Voor meer informatie of prijzen kunt u contact met ons opnemen.
Ik wil mijn vluchten inzien bij de luchtvaartmaatschappij, hoe werkt dat?

Op uw factuur en op uw reisbescheiden staat onder het kopje Vluchtinformatie het reserveringsnummer ( PNR) van de luchtvaartmaatschappij. Onder dit nummer staan bij de luchtvaartmaatschappij uw vluchten gereserveerd. Met dit nummer (res.nr.) kunt u op de website van uw luchtvaartmaatschappij uw gegevens controleren, online inchecken en bagage bijboeken.

Wanneer kan ik mijn reisbescheiden verwachten?

Na ontvangst van betaling zal u ongeveer 2-3 weken voor vertrek uw reisbescheiden digitaal ontvangen.

Is de transfer van en naar mijn accommodatie inclusief?

Ja, deze is bij alle vliegreizen inclusief. Tenzij anders vermeld tijdens het boeken van uw reis.

Hoe wordt de reistijd berekend?

De reisduur wordt gerekend in volle dagen. Dit kan betekenen dat u bijvoorbeeld bij een 8-daagse reis, met een laat vertrek uit Nederland en een vroeg vertrek vanaf de bestemming. maar 6 volle dagen van uw vakantie kunt genieten. Het berekenen in volle dagen is een internationaal gegeven daarnaast is het bijvoorbeeld ook van belang voor uw eventuele reisverzekering. Door het berekenen in volle dagen bent u van deur tot deur verzekerd.

Moet ik toeristenbelasting of ecotax betalen?

Het kan voorkomen dat u ter plaatse toeristenbelasting en/of ecotax moet betalen. Deze belasting betaald u aan uw accommodatie en maakt geen onderdeel uit van de reisovereenkomst.

Hoe weet ik of mijn Transavia vlucht doorgaat?

Is uw Transavia vlucht geannuleerd? Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. 

Indien u niets van ons hoort, kunt u ervan uitgaan dat uw vlucht doorgaat.

Wat zijn de regels met betrekking tot het reizen met een CPAP-apparaat in de handbagage?

Voor reizigers met slaapapneu is het belangrijk te weten dat CPAP-apparaten, binnen de maximale grens van 10 kg handbagage vallen.

Autovakanties

Op welke dagen kan ik aankomen en vertrekken bij de hotels?
Aankomst- en vertrekdagen maken niet uit bij vakanties met uw eigen vervoer. Dit kunt u zelf bepalen en is enkel afhankelijk van de beschikbaarheid van de hotels. U kunt op onze website de beschikbaarheid van de hotels vinden.
Hoe hoog zijn de administratiekosten voor autovakanties?

De administratiekosten voor autovakanties bedragen €10,- per boeking.

Let op! Vanaf 5 april 2024 zal dit €15,- worden.

Moet ik tol betalen onderweg naar Spanje?
Als u besluit met de auto naar Spanje te rijden dan komt u geheid een aantal tolwegen tegen. Echter is er goed nieuws, want vanaf 1 september 2021 zullen reizigers die met de auto naar Spanje reizen op een aantal snelwegen geen tol meer hoeven te betalen. Hieronder valt ook de snelweg tussen de Franse grens en Barcelona. Dit kan leiden tot besparingen van €25,- voor personenauto’s en zelfs €55,- wanneer u ook nog eens met een caravan reist.
Hoe lang doe ik erover om met de auto naar Spanje te rijden?
Hoe lang uw autorit naar Spanje precies duurt is natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren, zoals uw vertrek locatie, bestemming en de route die u kiest. De gemiddelde autorit van Nederland naar Spanje is zo’n 12-20 uur.

Geen antwoord op uw vraag? Neem dan contact op.

Openingstijden klantenservice

Bekijk de meest actuele openingstijden hier.

Social media

Stel uw vraag aan het Solmar team. We beantwoorden uw vraag tijdens onze openingstijden.

WhatsApp

Bereik ons eenvoudig via WhatsApp!

E-mail

Heeft u een vraag of wilt u hulp bij het plaatsen van een boeking? Neem contact met ons op via info@solmar.nl.

Telefoon

Heeft u een vraag of wilt u hulp bij het plaatsen van een boeking? U kunt ons telefonisch bereiken via +31 (0)495-588740.

Bezoek ons

Den Engelsman 2a, 6026 RB Maarheeze

Op ons kantoor staan we klaar om u te ontvangen. Voor onze actuele openingstijden, klik hier.